Type and Duration
internes Projekt, March 2006 until March 2008 (finished)Coordinator
Institute for EntrepreneurshipMain Research
Regional economic development and growthField of Research
EnterpriseDescription
Mit 16 internationalen Partners aus den europäischen Alpenregionen beteiligt sich die Hochschule Liechtenstein am RegioMarket Projekt. Ziel des Projekts ist die Entwicklung einer gemeinsamen Marketing- und Markenstrategie für den gesamten Alpenraum und damit die Stärkung dessen Wettbewerbsfähigkeit. Dieses Vorgehen soll die Vermarktung regionaler Qualitätsprodukte und -dienstleistungen innerhalb und ausserhalb des Alpenraums unterstützen sowie deren Bekanntheitsgrad steigern. Umweltschutz und nachhaltiges Management sowie der Schwerpunkt auf kleine und mittlere Unternehmen stellen wesentliche Schwerpunkte des Projekts dar.Keywords
Innovation research, Marketing, Market research, Entrepreneurship, Regional economic research
Project Manager
Partner
-
Stabsstelle für Kommunikation und Öffentlichkeitsarbeit
- Institute for Entrepreneurship
Publications
Durst, S., Sommer, L., Kaufmann, H.-R., & Haug, M. (2010). The Impact of Decisionmaker’s Identity on SME Internationalisation: Do Origins Matter? International Journal of Business and Globalisation, 5(1), 90-113.
moreDurst, S., & Güldenberg, S. (2010). What Makes SMEs Attractive to External Successors? VINE: The Journal of Information and Knowledge Management Systems, 40, 108-135. (ABDC_2022: B)
moreDurst, S., & Güldenberg, S. (2009). Die Zukunft bewerten: Immaterielle Vermögenswerte aktivieren. CFO aktuell - Zeitschrift für Finance & Controlling, 3(3), 121-123.
moreDurst, S., & Güldenberg, S. (2009). The Meaning of Intangible Assets: New Insights into External Company Succession in SMEs. Electronic Journal of Knowledge Management, 7(4), 437-446. (ABDC_2022: C)
moreDurst, S., & Kaufmann, H. R. (2008). Developing Inter-Regional Brands. EuroMed Journal of Business, 3(1), 38-62. (ABDC_2022: C; ABS_2021: 1)
moreDurst, S., Haug, M., & Sommer, L. (2007). The role of international owner-manager identity in the internationalization process of SMEs. The Business Review, 9(1), 256-265.
more
Durst, S., & Wilhelm, S. (2009). How do Smaller Firms Cope with Knowledge Drain? An Exploratory Study in a Medium-sized Business. Paper presented at the The 5th Workshop on Visualising, Measuring, and Managing Intangibles and Intellectual Capital, Dresden, Germany.
moreDurst, S., Haug, M., & Sommer, L. (2008). The Impact of the Identity on the Internationalization Processes in SMEs - Does Origin Matter?. Paper presented at the 3rd European Conference on Entrepreneurship and Innovation, The University of Winchester, Winchester, UK.
more