Semester:WS 24/25
Type:Module
Language:English
ECTS-Credits:3.0
Scheduled in semester:1
Semester Hours per Week / Contact Hours:24.0 L / 18.0 h
Self-directed study time:72.0 h
Type:Module
Language:English
ECTS-Credits:3.0
Scheduled in semester:1
Semester Hours per Week / Contact Hours:24.0 L / 18.0 h
Self-directed study time:72.0 h
Module coordination/Lecturers
- Prof. Dr. Leo Brecht
(Modulleitung)
Curricula
Master's degree programme in Information Systems (01.09.2019)Master's degree programme in Entrepreneurship and Management (01.09.2020)
Master's degree programme in Finance (01.09.2020)
Master's degree programme in Innovative Finance (01.09.2024)
Description
- Systematically identify and exploit opportunities.
- Market-Pull, Technology-Push and Blue Ocean.
- Opportunity Recognition as a process.
- Systematization of business models and components.
- Analysis and evaluation of business models.
- Application of big data algorithms to identify new markets and technologies.
Qualifications
- Die zentrale Bedeutung der Opportunity Recognition im Kontext von Entrepreneurship kennen und anwenden.
- Methoden des Market Pull und Technology Push sowie Mixed Methods verstehen, anwenden und umsetzen können.
- Qualitative Methoden der Ideengenerierung und des
- Quantitative Methoden des Innovation Analytics
- Zentrale Theorien, Ansatze und Modelle des
- Ideengenerierung und Bewertung im Team kollaborativ
- Fähigkeit, die Kreativität methodisch zu unterstützen und im Team anzuwenden.
- Kompetenzen im Spannungsfeld der Machbarkeit und des Marktpotenzial entwickeln.
Admission Requirements
keine