Referenz
Kaps, V., Staub P., & De Walsche, J. (2016). Challenging the frontiers of architectural education. archithese(2.2016), 59 - 71.
Publikationsart
Beitrag in wissenschaftlicher Fachzeitschrift
Abstract
Today, schools of architecture are no longer solely focusing on teaching and research. In order to justify their relevance, they are often required to bridge the gap between academia and practice and to address a wider audience. By doing so, they start to venture into the expertise of institutions specializing in fostering public awareness for the built environment. New symbiotic partnerships are required.
Forschung
- New Schools of Thought (NeST) - Architectural education in times of homogenisation
- FFF-Förderprojekt, März 2015 bis Mai 2017 (abgeschlossen)
Das Forschungsprojekt NeST untersucht Tendenzen im Kontext der Europäischen Architekturausbildung. Es definiert eine neue Denkschule als eine Ansammlung von Ideen und Meinungen über neue Methoden zur ... mehr
Mitarbeiter
Einrichtungen
- Institut für Architektur und Raumentwicklung
- Architektur und Theorie